dilluns, 1 de juliol del 2019

Visita a "La Borda"

Ahir, últim diumenge de juny, amb la Txell i en Pau de L'Eina i una bona part del grup impulsor varem fer una visita guiada i comentada per en Ferran Aguiló, un dels impulsors/residents de l'edifici cooperatiu "La Borda" exemple de cooperativa de cohabitatge multigeneracional ja en funcionament, habitat des-de desembre de 2018.

Va ser una visita força enriquidora per a tots i que va acabar de convèncer als que encara els hi faltava l'últim impuls.

Ens varen explicar gairebé tots els temes, tècnic, social, administratiu, econòmic, arquitectònic, legal, medi-ambiental, energètic, ...

Varem aprendre un munt de coses que caldrà tenir en compte per anar avançant cap a la realització del nostre projecte. 

El punt de partida del projecte de "La Borda" és diferent del punt de partida del nostre grup, a "La Borda" ja tenien un grup consolidat amb un grau de coneixement suficient, procedent en gran part del fort teixit social reivindicatiu del barri, multidisciplinar i amb empenta.

Comentant el procés que havien seguit per a la consecució final del projecte acabat, ens varem adonar que, en el nostre grup, estem començant la casa una mica per la teulada, doncs la seqüència desordenada que estem seguint, pot ser que ens porti a tenir que multiplicar l'esforç per arribar a la fita que volem.

La seqüència adequada i que mes s'apropa al que varen fer a "La Borda" seria la següent :
  1. Constitució del grup impulsor (mínim 5 persones interessades) que cerquin altres persones amb hàbits, afinitats, interessos i costums semblants, disposades a formar part del projecte i que siguin el nucli per crear la comunitat de futures veïnes. 
  2. Crear comunitat de (futures) veïnes, és a dir, dinamitzar i potenciar el coneixement mutu i establir relacions de confiança entre les futures persones residents. A l'hora que s'estableixen els desitjos de cada persona en com vol que sigui la seva futura llar. Aquest és un aspecte fonamental i decisiu per la bona marxa del projecte, quan no el més important.
  3. Crear una associació,  per tal de poder negociar, si cal, amb les administracions, entitats i/o empreses, fer una proposta oficial i/o un projecte.
  4. Paral·lelament anar fent la definició dels estatuts socials, del reglament de règim intern i del model de convivència.
  5. Cercar suport per les tasques organitzatives, per el desenvolupament i resolució de les qüestions jurídiques, econòmiques, tècniques i arquitectòniques per al llarg de tot el procés de promoció.
  6. Cercar ubicació, ja sigui per cessió d'us per part de les administracions  públiques, ja sigui per compra de terreny i/o edifici adequat i fer el projecte de construcció.
  7. Cercar possibles ajudes i finançament per part de les administracions  públiques.  
  8. Redacció dels estatuts, totes les persones sòcies hi participen, fins a tenir els definitius acordats per majoria a l'hora que es capten mes persones sòcies fins arribar a la massa crítica necessària per que econòmicament el cost no sigui excessiu .
  9. Crear la cooperativa, designar el consell rector, els gestors i auditors (amb una massa crítica superior al 20% de l'estimació inicial). Totes les persones sòcies col·laboren i participen en les designacions i la presa de decisions.
Per tant sembla que ens haurem de replantejar molt seriosament la seqüència que estem fent, per anar acabant els passos que, o be no hem fet, o be hem deixat a mig camí per les presses de voler tenir aviat uns estatuts, que segur ens haurem de replantejar per adaptar-los al grup real que hi hagi en avançar el projecte.

Cal recordar un altre vegada que en el nostre projecte és fer un conjunt residencial adaptat per a gent gran on viure en veïnatge compartint recursos espais comuns i serveis, NO fer una residència.

Convidem a tothom que hi estigui interessat a posar-se en contacte amb nosaltres per tal de poder donar més informació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada